Het WTCC seizoen van 2015 is een uitzonderlijk jaar geweest: voor de eerste keer werd er een race georganiseerd op de Nürburgring, een van de meest uitdagende circuits ter wereld. De concurrentie tijdens de wedstrijd was steeds sterk. De volgende WTCC-race van dit seizoen vindt plaats in Qatar en is onmiddellijk de laatste strijd in de WTCC-serie van 2015. Norbert Michelisz (NM) onthult zijn verwachtingen voor deze laatste race en belicht zijn hoogtepunten van dit seizoen.
Norbi, de laatste WTCC-race vindt plaats in Qatar op 26 en 27 november. Wat is jouw doelstelling voor de race?
NM: “Ik wil graag het seizoen op het podium afsluiten tijdens de Race van Qatar. Ik weet dat het opnieuw een zwaar weekend zal worden, we zullen veel extra ballast in de auto moeten meenemen. Maar desondanks ben ik ervan overtuigd dat mijn concentratie, mijn discipline en mijn rijvaardigheid mij zullen helpen om mijn doel te bereiken.”
NM: “Er waren veel memorabele moment tijdens het seizoen van 2015. De meest positieve ontwikkeling is dat ik momenteel meestrijd voor de Yokohama Drivers Trophy. Ik ben in het bijzonder trots omdat de competitie doorheen het jaar uitzonderlijk sterk en uitdagend was. Het is mijn doel om mijn prestaties elk jaar te verbeteren en hoewel algemeen gezien mijn positie niet zo goed was, ben ik ervan overtuigd dat ik een betere racer geworden ben dit seizoen.”
Dominic, MOL Group ondersteunt Norbi nu voor het vierde jaar op rij. Hoe kijkt u naar de inspanningen van Norbi en wat is uw terugblik op 2015?
DK: “Het WTCC-seizoen van 2015 was een spannende tijd met veel ups en downs. Als sponsor volgen we met grote aandacht Norbi’s resultaten en zijn we ervan overtuigd dat hij de energie en het uithoudingsvermogen heeft om de top te bereiken. Vanaf het moment dat we Norbi sponsorden, heeft hij er altijd naar gestreefd om zowel dankzij zijn lichamelijke als zijn geestelijke conditie zijn resultaten voortdurend te verbeteren. Dat is wat zijn karakter verbindt met de filosofie van MOL Group: “Je kunt niet altijd winnen, maar de sleutel tot succes is om geconcentreerd te blijven op je doel en voortdurend jezelf uitdagen.”
Norbi, wat waren de hoogtepunten voor jou dit seizoen? Dit kan jouw meest emotionele moment, de interessantste racetrack of de grootste ontgoocheling van 2015 zijn?
NM: “Op de Hungaroring winnen was zonder twijfel de meest uitzonderlijke ervaring van dit seizoen. Niet alleen omdat ik mijn beste prestatie in de race kon laten zien, maar vooral omdat ik de overweldigende steun kon voelen van al mijn juichende fans die mij én mijn hoofdsponsor MOL Group ondersteunden. De interessantste race track was de Nürburgring Nordschleife, want het was een enorme uitdaging om als racer dit ongelooflijk en gevaarlijk circuit te bedwingen. Het meest teleurstellende moment was de tweede race in Thailand, waar we de kans op een overwinning verloren omwille van een ongeval. “
DK: “Het was een geweldige ervaring om een deel te zijn van Norbi’s succes op de Hungaroring. Norbi en MOL Group volgen hetzelfde trajct: we zijn in Hongarije gestart om daarna steeds verder te groeien en te kunnen meespelen op internationaal vlak. We konden Norbi zijn energie voelen, net zoals de spirit van zijn fans die geleid hebben tot zijn eerste plaats op het podium. Voor ons als sponsor was dit ook het hoogtepunt van het jaar, aangezien het de eerste keer was dat we de officiële sponsor waren van de WTCC Race van Hongarije.”
MOL Group ondersteunt u nu al vier jaar, Norbi. Hoe helpt MOL Group u om uw ambitie waar te maken?
NM: “Doorheen deze jaren hebben we onze sponsoring gebouwd rond vertrouwen. MOL Group geloofde in mij en dit is steeds een sterke basis geweest voor onze samenwerking. We stellen ons allebei in vraag met als doel om onszelf te verbeteren en om tot de beste te behoren. Ik ben ervan overtuigd dat we uitstekende prestaties zullen bereiken omdat MOL Group als doelstelling heeft jong en gedreven talent zoals ikzelf te steunen. ”