De 2de manche van het kampioenschap werd ingezet met een positieve noot. Na de grote discussies van vorige keer over straftijden in de chicane zagen we dat de organisatie van het Eurocircuit er paaltjes geplaatst heeft. Nu is het simpel en eerlijk, rood paaltje raken = straftijd.
De startloting was ook weer terug zoals de oude 1 x 1ste rij, 2de rij en 3de rij voor de reeksen om zo de startpositie te bepalen voor de semi-finale en finale.
In de 1ste reeks mocht Christiaan starten op rij 1, de start was wel niet zo goed als normaal en een ijzersterke Lippens wist zo de leiding te nemen in de 1ste bocht. Christiaan legde hem het vuur aan de schenen en door in ronde 2 te jokeren kon hij een ronde inlopen op Lippens en zo de leiding overnemen wanneer Lippens ging jokeren. 1ste positie voor Christiaan.
Reeks 2 begon opnieuw met een matige start vanop de 2de rij. Lippens kwam rechts voorbij gevlogen vanop rij 3. Christiaan moest het stellen met een 4de positie in bocht 1. Dus maar meteen de jokerronde in, zo kon Christiaan terug de joker achterstand inhalen op de concurrentie en nog opklimmen tot een 2de plaats. Bart Lippens was te sterk om nog in te halen.
Reeks 3 met een start op de 3de rij was niet echt beter dan de 2de reeks. Met een 3de positie in bocht 1 was ditmaal Josh van de Steeg te sterk om nog in te halen. Wederom een 2de positie.
2 x 2de en 1 x ste positie in de kwalificatiereeksen bezorgde Christiaan wel de pole-position in de semi-finale.
De matige starts van Christiaan zette ons tot nadenken, de voorophanging was herbouwd na de aanrijding in manche 1 van het NK rallycross. Tot onze spijt zagen we dat de buggy niet helemaal hetzelfde was ingesteld als onze normale set-up voor een zonnig Eurocircuit. Even aanpassen dus en afwachten tot de semi-finale.
In de semi-finale op de pole position was er geen houden aan. De buggy van Christiaan vertrok terug als een raket. Als 1ste weg en als 1ste aankomen. Christiaan terug in topvorm! En gekwalificeerd voor de pole-position in de finale!
De finale was het terug meteen raak van de start af. Meteen de leiding over de concurrentie en voorsprong uitbouwen om te kunnen gaan jokeren in de voorlaatste ronde. Met een racetijd van 3min24,67sec was Christiaan maar liefst 3,3seconden sneller dan de achtervolging van Dirk Garvelink en Bart Lippens.
Dinosport
Intrax Suspension Technology
Veel beterschap aan Dimitri Storme. Hij heeft wegens ziekte ’s ochtends vlak voor de 1ste kwalificatiereeks helaas moeten opgeven. Wij verwachten hem 24 juni opnieuw aan de start!
Bron: pb spelmans racing
Foto’s: A. Voorberg