Spa-Classic, dat in 2011 voor de eerste keer werd georganiseerd, is in amper enkele jaren tijd uitgegroeid tot een van de belangrijkste Europese evenementen voor klassieke raceauto’s. De 6e editie van SpaClassic in 2016 voldeed in alle opzichten aan de hooggespannen verwachtingen, want tijdens het raceweekend kwamen 17.000 toeschouwers kijken naar de demonstratie van 1.500 historische auto’s (clubs en wedstrijden). Hierdoor was deze editie een van de meest prestigieuze organisaties op de kalender – niet alleen omwille van de prachtige omgeving, maar ook omwille van de kwaliteit van het startveld in iedere categorie.
Het wereldbekende circuit van Spa-Francorchamps baant zich een weg tussen de Ardense heuvels en heeft bochten waarvan de namen evenveel weerklank vinden als de voormalige slagvelden in de streek. Bovendien staat de geschiedenis van de baan bol van glorieuze momenten en legendarische overwinningen. Waarin de wispelturige weersomstandigheden heel vaak een hoofdrol speelden. Het resultaat is een uniek decor, klimaat en sfeer voor een evenement dat op korte tijd heel veel aan kracht, ervaring en volwassenheid heeft gewonnen. Waarin helden van weleer en machines uit lang vervlogen tijden opnieuw tot leven worden gewekt. En bij iedere start wordt een hele cavalerie onder luid gebulder losgelaten in de richting van Eau Rouge, waarna koers wordt gezet naar de Raidillon.
Voor de editie van 2013 riep Peter Auto de Heritage Touring Cup in het leven, als eerbewijs aan deze endurancetempel, waar de bekende 24 uren van Spa-Francorchamps voor toerwagens werden verreden. Het startveld voor de Heritage Touring Cup is intussen blijven groeien, met steeds meer auto’s die in het verleden het mooie weer maakten in deze discipline. De Heritage Touring Cup is in 2017 dan ook weer een van de hoogtepunten in het programma van Spa-Classic. Daarnaast komen nog zes even aantrekkelijke raceklassen aan de start, waaronder de Group C Racing-categorie en de laatste aanwinst – de Euro F2 – evenals een startveld dat op uitnodiging aan de slag gaat – de Formula Vee.
En dan zijn er natuurlijk nog de talrijke animaties en het treffen van de merkenclubs, met delegaties van steeds meer merken, zonder wie dit feest niet compleet zou zijn.
Toerwagens op bekend terrein
De Heritage Touring Cup, die voor de vijfde opeenvolgende keer helemaal bovenaan de affiche prijkt, belooft weer een van de hoogtepunten van het weekend te worden. Net als Le Mans de tempel is van enduranceraces voor prototypes en Grand Tourisme-auto’s, was Spa-Francorchamps vanaf het begin een bedevaartsoord voor de liefhebbers van toerwagenraces, met als absolute uitschieter de bekende 24 uursrace, waarin de meeste merken en de bekendste coureurs aan de start verschenen.
Tijdens de lange glorieperiode van deze categorie slaagden heel wat constructeurs erin om hun meest emblematische modellen in de strijd te gooien en ook om te winnen. BMW was een van de trouwste klanten in de Ardennen en stuurde drie decennia lang een sterke delegatie naar het circuit, bestaande uit de 1800 Ti in de jaren ’60 tot de bekende M3’s in de jaren ’90. De berlines uit München behaalden maar liefst 21 overwinningen tijdens de 24 uren van Spa-Francorchamps en zijn daarmee de absolute recordhouders. Toch keken ze hierbij vaak tegen een bijzonder gemotiveerde concurrenten aan… die ook af en toe eens als eersten over de finish gingen. Voorbeelden daarvan zijn de Alfa Romeo GTA en GTV, de Mercedes 300 SE, de Ford Mustang en de Ford Capri RS, de Porsche 991, de Mazda RX-7 en de Jaguar XJS.
Startvelden by Peter Auto
= Classic Endurance Racing 1 – GT 1966 / 1974 & Protos 1966 / 1971
= Classic Endurance Racing 2 – GT 1975 / 1979 & Protos 1972 / 1981
= Heritage Touring Cup – Toerwagens van 1966 tot 1984
= Sixties’ Endurance – Sportauto’s van vóór 1963 en GT’s van vóór 1966
=Trofeo Nastro Rosso – – Italiaanse sportauto’s en GT’s van vóór 1966 en, op uitnodiging, enkele uitzonderlijke andere modellen
= Group C – Prototypes van 1982 tot 1993
= Euro F2 – Formule 2, Formule B en Formule Atlantic van 1967 tot 1978
Startveld op uitnodiging
=formula vee
De eerste races voor de formula vee (of formula volkswagen) werden begin jaren zestig verreden. Tot op de dag van vandaag is dit de goedkoopste promotieformule bij de eenzitters. De formula vee-races groeiden uit tot een internationaal succes – ook bij de coureurs, van wie sommigen uiteindelijk zouden doorstoten tot de absolute top in de formule 1, zoals niki lauda, emerson fittipaldi en keke rosberg. Het startveld dat door historische formel vau europa wordt voorgesteld, bestaat uit eenzitters van 1964 tot 1990 met vw-motoren met een cilinderinhoud van 1.2, 1.3 en 1.6 l.
Ultracar gtone sports club-parades
Peter auto en sro (stéphane ratel organisation) organiseren voor de eerste keer tijdens de spa-classic zes parades van telkens 20 of 30 minuten voor voertuigen van het type gt1, die tussen 1994 en 2011 werden gebouwd. Voor de toeschouwers de gelegenheid om nog eens de auto’s aan het werk te zien die jarenlang het mooie weer maakten in het brp (1994-1996), het fia gt (1997-2009) en het fia gt1 world (2010-2011) kampioenschap. Ze zullen tijdens de parades kunnen genieten van het optreden van deze ultracars die uitsluitend voor circuitgebruik werden geprepareerd en die voor de gelegenheid het gezelschap krijgen van een aantal moderne hypercars (op uitnodiging). De sessies worden niet gechronometreerd en er wordt na afloop ook geen klassement opgesteld. Dit startveld verschijnt op 23 en 24 juni ook aan de start van het circuit paul ricard ter gelegenheid van de franse manche van de blancpain gt series endurance cup.
Clubs
Ook dit jaar wordt weer een groot aantal auto’s van de merkenclubs verwacht. De vorige edities mochten we meer dan 1 000 eigenaars verwelkomen. Dit jaar is het de bedoeling om nog meer collectieauto’s samen te brengen. Deze deelnemers krijgen tijdens het weekend zeven sessies van telkens 25 minuten op het circuit voorgeschoteld, waardoor ze in optimale omstandigheden van de prachtige baan van francorchamps kunnen genieten.
Village met exposanten en animaties
De village met de exposanten heeft de afgelopen jaren aan belang gewonnen en wordt ook dit jaar weer in het centrum van de paddock vlakbij eau rouge opgetrokken. Artiesten, kledingspecialisten, boekhandels en andere winkeluitbaters krijgen er de kans om een gepassioneerd publiek met hun aanbod te laten kennismaken. En voor de brave huisvaders en -moeders biedt spa-classic meerdere animaties aan voor de jongere… En de minder jonge bezoekers: initiatie rijcursussen voor de allerjongsten, slot racing,… En dat alles in een feestelijke en muzikale sfeer waarin een rondtrekkend orkest niet mag ontbreken.
Bonhams veiling
Het wereldbekende bonhams is een van de oudste veilinghuizen ter wereld voor kunst en antiek. Het huis werd in 1793 opgericht en groeide snel uit tot een toonaangevende referentie voor verzamelaars. Bonhams, dat op zijn veilingen de meest veeleisende eigenaars van uitzonderlijke auto’s samenbrengt, verbindt zijn naam voor het vierde opeenvolgende jaar aan die van spa-classic.
Tickets (verkrijgbaar op de site)
Vrijdag | Zaterdag | Zondag | Weekend | |
Voorverkoop | € 20 | € 20 | € 30 | |
Ter plaatse | € 10* | € 25 | € 25 | € 35 |
Vip | € 290 | € 290 | 415** |
* tickets die alleen geldig zijn op vrijdag, zijn uitsluitend ter plaatse verkrijgbaar. ** gesloten op vrijdag.
Spa-classic is open voor het publiek op vrijdag 19, zaterdag 20 en zondag 21 mei 2017.
Alle tickets bieden toegang tot de toeschouwersplaatsen rond het circuit, het rennerskwartier en de tribunes. De weekendtickets zijn geldig voor 3 dagen, met inbegrip van de vrijdag. Van de toeschouwers wordt verwacht dat ze zich te allen tijde correct gedragen.
Voorverkoop: tickets kunnen tot donderdag 18 mei 2017 in voorverkoop worden gekocht.
Kinderen: de toegang is gratis voor begeleide kinderen jonger dan 12 jaar.
Parkeerplaatsen: van vrijdag tot zondag worden parkeerplaatsen voorzien in de nabijheid van de ingangen. Parkeren kost op de meeste plaatsen € 5. Www.spa-classic.com
De bonhams veiling
Een evenement met de allure van de chantilly arts & elegance richard mille was het aan zichzelf verplicht om ook plaats te bieden aan een veiling van uitzonderlijke auto’s. Het britse veilinghuis bonhams, dat in 1793 werd opgericht en sindsdien is uitgegroeid tot een referentie op het vlak van kunst en antiek, heeft in de loop der jaren ook heel wat ervaring opgedaan met het veilen van collectieauto’s. Sinds 2015 komen de veilingmeesters met een selectie van bijzonder zeldzame auto’s naar de belgische ardennen om ze in een prestigieuze omgeving te veilen.
Na een eerste veiling die plaatsvond in de zone van de ‘grandes ecuries’, slaat bonhams voortaan zijn tenten op in de tuinen van het kasteel, om er een mobiele verkoop te organiseren die zeer op prijs wordt gesteld door de aanwezige bieders en liefhebbers. De veiling vindt plaats op zondag vóór de middag.
Meer informatie: press@bonhams.com
De startvelden by Peter Auto
Sinds het begin van de jaren 2000 heeft Peter Auto enerzijds startvelden samengebracht die zo uit verschillende periodes van de geschiedenis van de autosport leken geplukt en anderzijds startvelden met verschillende modellen racewagens. In de by Peter Auto-categorieën – Classic Endurance Racing 1 & 2, Sixties’ Endurance, Trofeo Nastro Rosso, Group C Racing en Heritage Touring Cup – verschijnen de GT-, Sports-, Prototype- en Toerismeauto’s aan de start die de geschiedenis van de Endurance hebben bepaald.
Dankzij de erkenning die Peter Auto van bij het begin te beurt viel en de knowhow van zijn teams, heeft de organisatie in de loop der jaren een ijzersterke reputatie opgebouwd om de mooiste en meest veelzijdige startvelden samen te brengen voor demonstratieraces op Europese circuits.
Zo werd de Classic Endurance Racing in 2015 tijdens de International Historic Motoring Awards bekroond als Racing Series of the Year – een mooiere erkenning van de kwaliteit van de races is niet denkbaar.
Na de komst van de Group C-wagens heeft Peter Auto nu een nieuw startveld samengesteld – het eerste dat gewijd is aan de eenzitters: de Euro F2. Hierdoor kan de Parijse organisator voortaan met zeven startvelden uitpakken.
C.e.r. 1 & 2
C.e.r. viert in 2017 zijn veertiende verjaardag. Sinds zijn ontstaan hebben de deelnemers en hun bolides overal in europa de gouden jaren van de endurancesport laten herleven en bijgedragen tot het succes van deze wedstrijdenreeks, die tegenwoordig een van de populairste op de historic racekalender is. De organisatie werd eind 2015 tijdens de international historic motoring awards bovendien bekroond met de prijs race series of the year. Dit jaar slaat het gezelschap van classic endurance racing tijdens zes weekends van april tot oktober zijn tenten op in de rennerskwartieren van legendarische circuits.
Classic endurance racing geldt sinds 2004 als de retrospectieve van de enduranceraces die van 1966 tot 1979 werden betwist. In die periode was endurance de meest prestigieuze autosportdiscipline. Het startveld bestond toen uit ford gt40’s, porsche 910’s, ferrari 512’s, bmw m1’s… die door minstens even bekende rijders werden rondgestuurd: jacky ickx, henri pescarolo, gérard larrousse… zij kwamen niet alleen tijdens de buitengewone 24 heures du mans in actie, maar ze verschenen in het kader van het wereldkampioenschap voor sportauto’s ook aan de start op de bekendste circuits in europa. Classic endurance racing is evenwel veel meer dan een gewone historische herdenking: met startvelden van 50 auto’s en coureurs die vastberaden zijn om het glorieuze verleden van hun voertuigen alle eer aan te doen, is spektakel verzekerd!
In 2017 staan zes afspraken op de kalender van classic endurance racing: jarama-classic (31 maart-2 april), spa-classic (19-21 mei), de grand prix de l’age d’or (9-11 juni), monza-historic (30 juni – 2 juli), de nieuwe hungaroring-classic (29 september – 1 oktober) en de dix mille tours (20-22 oktober).
Wegens de grote belangstelling van de deelnemers wordt het veld bij ieder evenement van peter auto in verschillende klassen opgesplitst: cer 1: gt 1966 / 1974 & protos 1966 / 1971 – cer 2: gt 1975 / 1981 & protos 1972 / 1981.
Op de baan: vrije trainingen…………. 1 x 30′
kwalificatietrainingen 2 x 30′
race…………………………… 1 x 60′
Heritage touring cup
De heritage touring cup ontstond in het kader van de spa endurance tourisme-wedstrijd die samen met de sixties’ endurance de spa-classic endurance vormde, het hoogtepunt van de editie van 2013. De jonge klasse kent sindsdien een steeds groter succes bij eigenaars en rijders van deze berlines, die tussen 1966 en 1984 het mooi weer maakten tijdens de gouden jaren van het europees kampioenschap voor toerismewagens (etcc). Het hoogtepunt van ieder seizoen waren de 24 heures de spa-francorchamps, waar de meeste constructeurs en de bekendste coureurs met groot enthousiasme de strijd met elkaar aangingen.
De lange succesvolle periode voor de toerismewagens vormde voor heel wat constructeurs de aanleiding om hun meest emblematische modellen aan de start te brengen en te proberen races te winnen. Vooral bmw werd een trouwe abonnee op de podiumplaatsen: dertig jaar lang gooiden zij daarvoor een hele reeks modellen in de strijd: van de 1800 ti in de jaren ‘60 van de vorige eeuw tot de bekende m3 in de jaren ’90. De berlines uit münchen behaalden een recordaantal overwinningen (21) in de 24 heures de spa-francorchamps, ondanks de heel stevige concurrentie van onder meer de alfa romeo gta en gtv, de mercedes 300 se, de ford mustang en capri rs, de porsche 911, de mazda rx-7 en de jaguar xjs. Soms zegevierden ook die rivalen wel eens in de slag om de ardennen…
Na het succes in spa en met de bedoeling om die gouden jaren van het europees kampioenschap voor toerismewagens te laten herleven, besliste peter auto om aan de heritage touring cup een vooraanstaande plaats in zijn programma toe te kennen.
In 2017 kunnen de deelnemers van de heritage touring cup op zes evenementen aan het werk worden gezien: jarama-classic (31 maart-2 april), spa-classic (19-21 mei), de grand prix de l’age d’or (9-11 juni), monza-historic (30 juni-2 juli), de nieuwe hungaroring-classic (29 september-1 oktober) en de dix mille tours (20-22 oktober).
Op de baan: vrije trainingen…………. 1 x 30′
kwalificatietrainingen 1 x 40′
race…………………………… 1 x 60′ (1 of 2 coureurs)
Specifieke timing voor spa-classic:
Vrije trainingen overdag: 1 x 40′
Kwalificatietrainingen overdag: 1 x 40′
Race overdag: 1 x 60′
Vrije nachttrainingen: 1 x 30′
Nachtrace: 1 x 60’
Sixties’ endurance
In 2017 beleven we het achtste seizoen van de sixties’ endurance. Deze categorie kon vanaf haar debuut tijdens de dix mille tours du castellet in 2010 op heel wat belangstelling van het publiek rekenen. Het grote en goed gevulde deelnemersveld bestaat dan ook uit auto’s uit de sportcategorie van vóór ’63 en de gt-categorie van vóór ’67, die jarenlang de plak zwaaiden in het wereldkampioenschap endurance.
De namen van de auto’s die de baan worden opgestuurd, klinken dan ook als muziek in de oren van al wie zich de periode herinnert waarin endurance het hoogst bereikbare was voor een autocoureur. Dit was het favoriete jachtterrein van de ac cobra, de ferrari 250 gt, de lotus 15, de jaguar type e …
De lijst is lang van deze bolides die het publiek tot op de dag van vandaag betoveren met hun adembenemend mooie vormgeving en hun motorgrom uit ver vervlogen tijden. Het deelnemersveld is net zo gevarieerd als in die jaren en vormt dan ook een van de troeven van deze discipline. Tijdens de twee uur durende endurancewedstrijden laten deze sport- en gt-auto’s van vóór ’66 de toeschouwers opnieuw genieten van de schermutselingen die decennia geleden op de circuits werden geleverd.
Tijdens de evenementen van peter auto wordt naast het traditionele ‘scratch’-klassement ook een klassement gehanteerd met een prestatie-index, waarin auto’s met een kleine cilinderinhoud en oudere modellen een extra duwtje in de rug krijgen in vergelijking met hun krachtiger en recentere rivalen. Zo wisten de ac cobra’s op verschillende circuits al heel mooie resultaten te boeken.
In 2017 krijgen de deelnemers van de sixties’ endurance zes evenementen voorgeschoteld op heel uiteenlopende ‘speelterreinen’: jarama-classic (31 maart-2 april), spa-classic (19-21 mei), de grand prix de l’age d’or (9-11 juni), monza-historic (30 juni-2 juli), de nieuwe hungaroring-classic (29 september-1 oktober) en de dix mille tours (20-22 octobre).
Op de baan: vrije trainingen…………. 1 x 40′
kwalificatietrainingen 1 x 40′
race…………………………… 1 x 120’
Trofeo nastro rosso
De trofeo nastro rosso werd in 2010 door peter auto bedacht. Deze trofee ligt in de lijn van de shell ferrari maserati historic challenge, die door de constructeur zelf in het leven was geroepen en die in de jaren 1997 tot 2009 de aanleiding vormde om de meest uitzonderlijke ferrari’s en maserati’s op de circuits samen te brengen. Het management van deze evenementen was van 1999 tot 2001 in handen van peter auto – die achteraf bekeken ongetwijfeld de mooiste jaren van dit evenement vormden. Met het schrappen van de trofeo in 2009 verdween voor veel autosportliefhebbers ook de unieke gelegenheid om dit soort uitzonderlijke wedstrijden bij te wonen.
Nadat bekend werd gemaakt dat de wedstrijdenreeks zou worden opgedoekt, begon peter auto op basis van zijn ervaring en knowhow op het vlak van historische wedstrijden het concept van de trofeo nastro rosso uit te werken. Het was hierbij de bedoeling om in dezelfde geest een deelnemersveld samen te stellen, maar dan uitgebreid met sport- en gt-modellen van vóór ’66 van andere italiaanse merken zoals alfa romeo, abarth, bizzarrini, iso, lancia, osca, stanguellini… (op de site vindt u een complete lijst van de modellen die hiervoor in aanmerking komen). Vanaf 2013 werden ook porsche carrera abarths aan de start toegelaten. In 2015 wordt het veld nog meer uitgebreid met een aantal andere prachtige auto’s, zoals de aston martin db4 gt en db4 gt zagato. Zij zullen op het circuit de degens kunnen kruisen met hun italiaanse rivalen, zoals de maserati 300s, de ferrari 250 gt berlinetta of de alfa romeo tz.
Omdat sommige modellen intussen bijna onbetaalbaar geworden zijn, waardoor de eigenaars aarzelen om ze op een circuit los te laten, voerde peter auto heel streng bewaakte ethische sportregels in, die ervoor moeten zorgen dat de risico’s tot een minimum worden beperkt.
Niettemin vormt het optreden van de gentleman-drivers in de trofeo een zeldzame kans om de iconen uit de gouden periode van de grootste merken aan het werk te zien. Van sommige van die modellen zijn slechts heel weinig exemplaren gebouwd, met alle gevolgen van dien voor hun waarde…
In 2017 komen de deelnemers van de trofeo nastro rosso tijdens de volgende zes meetings aan de start: jarama-classic (31 maart-2 april), spa-classic (19-21 mei), de grand prix de l’age d’or (9-11 juni), monza-historic (30 juni-2 juli), de nieuwe hungaroring-classic (29 september-1 oktober) en de dix mille tours (20-22 octobre).
Op de baan: vrije trainingen…………. 1 x 40′
kwalificatietrainingen 1 x 40′
race…………………………… 2 x 35′
Group c racing
De deelnemers van de group c racing-categorie werden in 2016 opgenomen in de grote peter auto-familie. Zij mogen dit jaar tijdens de zes evenementen van de franse organisator hun motoren nog eens laten brullen.
De group c-categorie, die van 1982 tot 1994 op de circuits werd losgelaten, leverde legendarische auto’s op, die voor enkele van de mooiste momenten van de 24 heures du mans en het wereldkampioenschap endurance zorgden. Ondanks de stevige weerstand van de lancia lc2 werden de eerste jaren gedomineerd door de porsche 956. Later vonden de porsches steeds meer geduchte tegenstrevers op hun weg, waaronder de snelste bolides van jaguar, mercedes, toyota, nissan en mazda. Naast de auto’s van de grote constructeurs konden ook ‘ambachtelijke bedrijven’ zoals cougar, dome, rondeau, spice of wm regelmatig voor een stunt zorgen door een slimme interpretatie van het reglement, dat vooral gebaseerd was op een strenge beperking van het brandstofverbruik van de auto’s. Het tijdperk van de groep c-racers, die na enkele jaren de circuits moesten delen met de sport 3.5-auto’s (met o.m. De peugeot 905, jaguar xjr-14, toyota ts010, enz.) En die bij het begin van de jaren negentig definitief naar het museum werden verbannen, wordt door de meeste specialisten van de discipline nog altijd beschouwd als de gouden jaren van de endurance.
De groep c-auto’s weten dankzij hun moderne look met hun bolle voorruit, hun deuren die doen denken aan een dekschild en hun gigantische spoilers, nog altijd hele generaties te fascineren – mede door de prestaties waartoe ze in staat zijn. Zo hoeven ze nauwelijks onder te doen voor de recentste lmp-prototypes en halen ze topsnelheden van meer dan 300 km/u! Zij zullen ongetwijfeld de show stelen tijdens de zes by peter auto-evenementen van dit jaar: jarama-classic (31 maart-2 april), spa-classic (19-21 mei), le grand prix de l’age d’or (9-11 juni), monza-historic (30 juni-2 juli), de nieuwe hungaroring-classic (29 september-1 oktober) en de dix mille tours (20-22 oktober).
Op de baan: kwalificatietrainingen: 2 x 45′
race: 2 x 45′
Euro f2
De euro f2, een nieuwe categorie die peter auto enkele maanden geleden boven de doopvont hield, geeft zijn tweede optreden van dit seizoen tijdens spa-classic. Dit is de eerste reeks eenzitters in de by peter auto-organisatie, die een mooie aanvulling vormt op de zes bestaande startvelden tijdens de circuitevenementen.
In de euro f2-categorie komen de formule 2-eenzitters aan de start die tussen 1967 en 1978 het mooie weer maakten in de hoogdagen van het europees kampioenschap. De formule 2 werd toen beschouwd als de kweekvijver voor toekomstige formule 1-coureurs. Een reputatie die helemaal terecht was, zoals blijkt uit het palmares.
De kampioenen van 1967 tot 1978 luisterden naar de namen jacky ickx, jean-pierre beltoise, johnny servoz-gavin, clay regazzoni, ronnie peterson, mike hailwood, jean-pierre jarier, patrick depailler, jacques laffite, jean-pierre jabouille, rené arnoux en bruno giacomelli… daarnaast was deze discipline ook een heel prestigieus slagveld voor constructeurs van chassis, zoals alpine, brabham, chevron, ferrari, lola, lotus, march, martini, matra, mclaren, osella, ralt, surtees en tecno. Een duidelijk bewijs dat de formule 2 niet louter als promotieformule werd beschouwd en dat tijdens de races stevig werd geknokt, is het feit dat sommige f1-coureurs in die periode niet aarzelden om af en toe nog eens een f2-race mee te pikken tussen hun f1-bezigheden door.
Het euro f2-startveld wordt nu aangevuld met eenzitters van de formule b en formule atlantic (twee amerikaanse categorieën van dezelfde periode). Al deze snelle heren en bolides komen aan de start van spa-classic (19-21 mei), de grand prix de l’age d’or (9-11 juni), monza-historic (30 juni-2 juli), de nieuwe hungaroring-classic (29 september-1 oktober) en de dix mille tours (20-22 oktober).
Op de baan: vrije trainingen: 1 x 20′
kwalificatietrainingen: 1 x 20′
race: 2 x 20′
Bron: pb spa classic
Foto: pb spa classic