De heldenstatus van Max Verstappen is rijzende, nadat hij zondag geschiedenis schreef door als eerste Nederlander ooit een Grand Prix te winnen. Dat merken ook de organisatoren van de ‘Familie Racedagen’ in Zandvoort, waar de jongste Formule 1-winnaar aller tijden in actie komt. Medeorganisator Jumbo constateert een explosieve toename in de vraag naar de tickets voor 4 en 5 juni. Na Max’ overwinning in Spanje ging de website waar klanten van de supermarktketen kaarten kunnen reserveren door de enorme toeloop bijna ‘onderuit’.
Niet alleen het feit dat Max geschiedenis schreef, maar ook het gegeven dat de ‘Familie Racedagen’ het enige moment is waarop de 18-jarige coureur dit jaar in Nederland in zijn Red Bull Racing-auto is te zien, zorgt voor een overweldigende vraag naar tickets voor het evenement.
Klanten kunnen nog tot en met uiterlijk 24 mei een unieke code voor duinplaats-ticket bemachtigen via Jumbo. Met zo’n code kunnen zij online een ticket reserveren. De beschikbaarheid van tickets is echter gelimiteerd. De supermarktketen adviseert daarom aan klanten die reeds een code in hun bezit hebben, deze te verzilveren om zeker te zijn van een ticket.
Max verzorgt demo’s
Tijdens de ‘Familie Racedagen’ verzorgt Max verschillende demonstraties in zijn Formule 1-auto en daarnaast neemt hij tijd voor het publiek tijdens handtekeningensessies. Ook zijn er onder meer stuntshows, een parade van supercars en een kinderkartbaan. Max verheugt zich erop en zei eerder: “Met een Formule 1-auto een demonstratie en show weggeven is altijd leuk, helemaal nu dat voor het thuispubliek in Zandvoort is. Ik doe mijn best om tijdens het evenement alle fans en bezoekers veel plezier te bezorgen.”