MExt Racing Team komt met de Porsche 991 Cup afgezakt naar de 24 Hours of Zolder, maar zal deze wedstrijd niet volledig rijden. Dit seizoen mikt MExT Racing in eerste instantie op de BRCC en dat krijgt alle prioriteit. Tijdens de 24 Hours of Zolder kunnen de BRCC rijders tweemaal punten pakken na 3 en 24 uren wedstrijd. Er zijn binnen de BRCC reglementen twee schrapresultaten voorzien op het einde van het seizoen en bij MExT Racing kiest men ervoor om het tweede gedeelte van de 24 Uren in te brengen als schrapresultaat. Wie na drie uren wedstrijd de MExT Porsche het circuit ziet verlaten, weet bij deze dat de taak van het West-Vlaamse team erop zit. Het trio dat aan de start komt is Kris Wauters, Bert Longin en Xavier Stevens. Koen Wauters moet forfait geven wegens te drukke beroepsverplichtingen
De BRCC of het Belgian Racing Car Championship omvat zeven wedstrijden, inclusief de 24 Hours of Zolder waarin de rijders tweemaal punten kunnen scoren na 3 en 24 uren. Van die zeven wedstrijden worden de vijf beste resultaten weerhouden om op het einde van het seizoen een eindklassement op te maken. Net als enkele andere teams binnen de BRCC kiest MExT Racing ervoor om niet de volle 24 uren te rijden, maar na drie uren de arena te verlaten.
Team owner Lieven Goegebuer: “Een volledige 24 uren rijden zit er voor ons niet in. Dat brengt zoveel werk met zich mee op en naast de piste zoals een immense voorbereiding, technische bijstand, het zoeken naar bijkomende piloten, catering, enz. Ook moet de wagen na een dergelijke loodzware wedstrijd volledig worden gereviseerd. We werken vooral met een team van vrijwilligers en zoiets dergelijks op poten zetten vraagt een enorm zware voorbereiding en inspanning. We maken zodoende dankbaar gebruik van het BRCC-reglement dat de 24 Uren voor de BRCC opsplitst in twee wedstrijden na 3 en 24 uren. Na drie uren zijn evenveel punten te verdienen als 21 uren verder. We hebben dus besloten om deze etmaalrace na drie uren te beëindigen”.
De bemanning van dienst is het trio Kris Wauters, Xavier Stevens en Bert Longin. Inderdaad, ook Bert Longin die ook samen met Kumpen, Beliën en Machiels voor de 24 Uren staat ingeschreven op een Wolf GB08 . Ook dit is volledig conform de BRCC reglementen. Een piloot, actief in de BRCC, mag na drie uren van wagen wisselen op voorwaarde dat de tweede wagen geen punten kan pakken in de BRCC tijdens de resterende 21 uren. En gezien Bert op een prototype overstapt is dit volledig legaal. Een Wolf komt immers niet voor op de lijst van toegelaten wagens binnen de BRCC.
Bert Longin: “Ik won met Xavier de eerste wedstrijd en met Koen & Kris de tweede wedstrijd, maar moest nadien passen omdat ik in de Belcar Trophy aan de slag ging in de Wolf, samen met Anthony en Frank. Gezien MExT Racing de tweede helft van de 24 Uren als schrapresultaat gebruikt is dit voor mij een extra nul score in de BRCC. Geen goede uitgangspositie, maar ik wil ook de laatste wedstrijd rijden in Frankrijk en we zien wel wat onze voornaamste concurrenten doen tijdens het eerste en tweede gedeelte van de 24 Hours of Zolder. Ik blijf me ten dienste stellen van MExT Racing en zal met Robin Heijnen opnieuw een Porsche-engineer meebrengen die samen met Xavier Stevens de wagen in optima forma aan de start moet brengen. We komen om te winnen en kunnen zodoende met nog een titelkans op zak richting Frankrijk trekken voor de laatste BRCC-race van het seizoen”.
Méér info +video: www.mext-racing.be
Bron: pb mext racing
Foto’s: pb mext racing