Met onze eigenbouw BMW E36 325i met een unieke look (!) waren wij de enige youngtimer (in de klasse Belcar 6).
Op streetlegal banden werden we overgeplaatst naar een hogere klasse, nl klasse 5 waar we in competitie vielen tegen veel modernere auto’s (nieuwe technologie, semi slicks, slicks, turbo’s en dergelijke).
Op papier een loodzware opdracht
Aan de startlijn met 6 piloten waarvan 5 personen opgeleid werden via ons programma ‘Start to Race’ :
een opleiding tot race piloot met begeleiding van A tot Z.
Erik Vandervreken nam de start en deed dit super goed waardoor we na 2uren reeds 10 plaatsen waren opgeklommen.
De broers Christoph en Didier Coddens trokken deze positieve trend door tot er een Porsche in de nacht zijn remzone miste en zo onze achteras zwaar beschadigde. Bijna tot opgave gedwongen maar door de competentie en ‘de never give up’ mentaliteit van CARLIER Racing kregen we de Youngtimer ‘back on track’.
Jan Bruneel moest de baan op met de gehavende auto en paste zich wonderwel goed aan onder deze omstandigheden.
De wisselende weersomtandigheden maakten het zeker niet makkelijker voor ons.
In de nacht waren we betrokken bij een 2de incident waarbij er weer veel tijd verloren ging met veel carrosserie schade maar..’ still in the race’.
Er volgde nog een klapband veroorzaakt door brokstukken op de baan, een zandbak door een misverstand..
We dienden onze doelstelling bij te stellen, de top 10 in klasse 5 behalen en daarmee onze winst in de Youngtimer klasse veilig te stellen in het Belcar kampioenschap.
Petra Carlier ging op een regelmatig élan verder en werkte een degelijke stint af waarop André Carlier overnam en in extremis (in de final lap) een top 10 plaats wist af te snoepen.
Bij het zien van de finish vlag was de euforie groot en viel alle opgebouwde stress weg!
Onze doelstellingen werder bereikt.
Alle lof aan de interventie ploegen en aan de baanposten om alle teams veilig door deze loodzware race te begeleiden
Oprechte dank aan hen!
Bron: pb carlier racing
Foto’s: A. Voorberg