De kogel is door de kerk. BRASS Racing gooit dit jaar een tweede wagen in de strijd binnen de Nascar Whelen Euro Series voor niemand minder dan Marc Goossens. The Goose zal een nagelnieuwe Nascar bolide onder de bips krijgen, opgebouwd bij Team FJ in Frankrijk, en komt uiteraard uit in de Elite 1. Net zoals vorig seizoen zal team owner Jerry De Weerdt met zijn Ford Mustang uitkomen in Elite 1 en Elite 2 en trachten zijn titel binnen de Gentlemen Trophy te verdedigen in Elite 2, terwijl hij ook zijn zinnen zet op de Challenger Trophy in Elite 1
Marc Goossens: “Ik kom uiteraard niet om de hoop te vullen, maar ik ben me er wel van bewust dat er hard zal moeten worden gewerkt. Het is vrij moeilijk in te schatten. Het is reeds een tijd geleden dat ik Nascar reed, de wagens zijn verschillend en er wordt met andere banden gereden. Ik heb trouwens ook nog nooit op oval tracks gereden met een Nascar wagen. We zullen een inhaalbeweging moeten doen tegenover de teams die reeds een pak ervaring opdeden op het hoogste niveau, maar we willen van bij de start van het seizoen zo hoog mogelijk scoren. Het is ook de bedoeling om via mijn ervaring het team van BRASS Racing verder te laten groeien en samen te zoeken naar een ideale afstelling. Het totale plaatje moet kloppen indien ik het gat met de snelste en meer ervaren rijders binnen de Nascar Whelen Euro Series wil dicht rijden”.
Marc Goossens kijkt tegen een drukke agenda aan, gezien hij ook nog actief is in Amerika binnen het WeatherTech United SportsCar Championship waarin hij de kleuren verdedigt van Visit Florida Racing in een Daytona Prototype (DP) Corvette.
“Visit Florida Racing is een privé team en ik heb dus geen officieel fabrieksstatuut dat andere kampioenschappen uitsluit. Ik ben dus in principe vrij, maar uiteraard krijgt mijn Amerikaans avontuur voorrang op de Nascar Whelen Euro Series. Er is één overlapping in de kalenders, waardoor ik de Semi-Finals (16-18 september) op Adria Raceway zal moeten missen. Er is één schrapresultaat voorzien in de Nascar Whelen Euro Series, maar aangezien er twee races per weekend worden verreden, zal ik reeds voor het seizoen één wedstrijd minder tellen in de eindafrekening. We zullen dus van bij de start van het seizoen zoveel mogelijk punten moeten pakken.”
“We hebben een nagelnieuwe wagen besteld in Frankrijk via Nascar Europe bij Team FJ. En dit ondanks het feit dat buiten de nieuwe body en dito ophanging de wagens identiek blijven als voorgaande jaren. Maar een nieuw chassis is stijver en zodoende kan Marc starten vanuit een ideale basis. Ikzelf blijf de Elite 1 & Elite 2 combineren met vier wedstrijden per weekend waarin ik ga trachten om in Elite 2 mijn titel bij de Gentlemen Drivers te verdedigen en in Elite 1 een gooi te doen naar de Challenger Trophy. Na een volledig seizoen in 2015 heb ik een pak ervaring opgedaan en met de komst van Marc binnen het team kan dit alleen nog maar beter worden. Voor mij blijft uiteraard de fun primeren, maar eens je in de wagen zit wil je alsmaar sneller en beter worden. Met Marc erbij zal het team naar een hoger niveau worden getild en dat zal ook mij ten goede komen. De kans bestaat dat we nog een piloot aantrekken om met de wagen van Marc aan te treden in de Elite 2. Dit kan voor een volledig seizoen of voor een of meerdere wedstrijden”, besluit een enthousiaste Jerry De Weerdt.
Foto’s: pb brass racing