Er ging een lange tijd van voorbereidingen vooraf waarin de monteurs enorm hard gewerkt hebben om de LMV8 zo goed mogelijk te prepareren. Op 2e paasdag mocht ik voor het eerst met de Chevrolet Camaro het circuit op.
Na de verplichte rijders briefing was het tijd voor de eerste training,
Die verliep eigenlijk boven verwachting goed, ik had direct een goed gevoel met de auto en kon dus niet anders dan tevreden zijn, niet veel later was het alweer tijd voor de 2e training waarin ik het tempo langzaam wilde gaan verhogen, maar al snel voelde ik dat de auto in de kom bocht een benzine druk probleem had waardoor ik direct besloten heb de sessie te stoppen.
Het team is daarna volgas aan de slag gegaan om dit probleem zo snel mogelijk te onderzoeken en te verhelpen, maar gezien er niet veel tijd tussen de trainingen in zat moest ik de laatste training aan me voorbij laten gaan.
Nadat de lichten op groen gingen kon ik al vrij snel wat plaatsen goed maken en kwam ik in een gevecht met Nick Aerts en Stephan Driessen om de 6e plaats, Maar doordat ze met zijn 2e naast elkaar reden was het erg lastig om er voorbij te komen, na enkele ronden begon mijn auto te roken en heb ik mijn gevecht moeten staken, later bleek er een steen(tje) door mijn radiator te zijn gekomen.
Na goed werk van mijn monteurs stond de auto weer tijdig klaar voor de start van de 2e race waarin ik na 5 ronden was opgeklommen naar de 9e positie en aansluiting had met de auto’s voor me, 2 ronden later sloeg de pechduivel toe en moest ik mijn race vroegtijdig eindigen, de auto viel halverwege in de kom bocht langzaam uit waarschijnlijk door een benzine druk probleem.
Opnieuw gingen mijn monteurs hard aan de slag om alle onderdelen die het probleem zouden kunnen veroorzaken te vervangen of anders af te stellen, waarna het tijd was voor de Finale van 30 ronden, Direct na de start kreeg ik aansluiting bij Barry Maessen die de eerste 2e races van de dag gewonnen had en ik hoopte natuurlijk bij hem in de buurt te kunnen blijven, maar helaas werd het harde werk van mijn monteurs niet beloond en bleek na enkele ronden dat het probleem nog niet verholpen was en moest ik ook deze race vroegtijdig beëindigen.
Ik kijk al erg uit naar het Pinkster weekend en niet alleen omdat ik dan zelf weer achter het stuur mag plaatst nemen, maar ook omdat dan de NASCAR WHELEN Euro Series te gast zijn op Raceway Venray. Een vol start veld en 60 rondes per race pure spanning en sensatie verzekerd,
Vergeet dus niet om 23,24 & 25 Mei te noteren in je agenda voor een puur American Weekend @ Raceway Venray !
Het is zelfs mogelijk om dit weekend als VIP gast aanwezig te zijn en de gehele dag onder het genot van een hapje, drankje en natuurlijk Limburgse Vlaai te genieten van de actie, neem hiervoor contact met mij op.
Tenslotte wil ik mijn team ,monteurs en partners enorm bedanken voor het harde werk en support voorafgaand en tijdens de Paasraces !
Foto’s: W. Hendriks
Notice: Trying to access array offset on value of type null in /home/deb32203n2/domains/autosportnieuws.be/public_html/site/wp-content/themes/goodnews5/framework/functions/posts_share.php on line 241
Notice: Trying to access array offset on value of type null in /home/deb32203n2/domains/autosportnieuws.be/public_html/site/wp-content/themes/goodnews5/framework/functions/posts_share.php on line 257