2e Pinksterdag was het tijd voor de traditionele Pinksterraces op Raceway Venray, opnieuw kwam Maik Barten aan de start in de LMV8 Supercup met een Chevrolet Camaro.
Tijdens de Paasraces kende Maik veel pech en later bleek de oorzaak daarvan in de brandstofpomp te zitten, Ondanks de natte omstandigheden aan het begin van de dag was hij gebrand om zijn eerste punten te gaan scoren.
‘s morgens stond er eerst een training op het programma waarin de snelheid er goed in zat en Maik voor het eerst een rondentijd onder de 20 seconden noteerde, doordat er tijdens de Paasraces geen punten gescoord waren mocht Maik vooraan starten tijdens de eerste race, waarin er een mooi aantal van 23 LMV8’s aan het vertrek stonden.
Naast hem stond de Duitse coureur Patrick Heckhausen die de leidende positie kon behouden, Maik kon aansluiten op een 2e plaats en probeerde enkele keren de leiding over te nemen, waardoor er de eerste 15e ronden een enorm spannend gevecht ontstond ook doordat de engelse deelnemer Jimmy Bryan zich mengde in de strijd.
In de 16e ronden kwam Jos Kuypers aan Maik voorbij en kon zelfs de leiding overnemen, 2 ronden later sloeg het noodlot toe, Maik remde aan voor bocht 1 maar de Camaro maakte een rare beweging en kwam in aanraking met de muur.
‘’Mijn remschijf linksvoor explodeerde waardoor ik de auto niet meer op tijd kon afremmen en een aanraking met de muur onvermijdelijk was, gelukkig kon ik nog wel de auto insturen waardoor ik niet frontaal tegen de muur kwam daardoor viel de schade relatief gezien mee’’
De monteurs gingen direct hard aan de slag om de auto weer zosnel mogelijk raceklaar te maken, en net na de 2e race was de Chevy klaar voor de finale race.
‘’Het was geen makkelijke race, de monteurs hebben super hard gewerkt om de auto klaar te krijgen, helaas was er niet genoeg tijd om de afstelling helemaal perfect te zetten maar ik ben tevreden met mijn 10e plaats.’’
Kortom opnieuw pech maar ondanks dat is het Pinksterweekend goed afgesloten met een mooi resultaat in de finale, Nu is er meer dan een maand tijd om de auto weer perfect klaar te maken voor de volgende race’s van het LMV8 kampioenschap die 28 Juni op het programma staan, Met tevens de LMV8 Eurocup op het programma, dit beloofd een spectaculaire wedstrijd te worden van 40 ronden.
Tenslotte willen wij via deze weg opnieuw alle partners & gasten bedanken voor hun support en natuurlijk de monteurs die wederom knap werk verricht hebben.
Foto’s: W Hendriks