Het was eigenlijk een heerlijke dag, alleen de afloop is nog onbekend.
Helemaal blij was vd Goorbergh met de nieuwe navigatie regels die het weer een mooi spel maken. “Eindelijk weer een beetje zoals Dakar hoort te zijn. Af en toe moeten zoeken naar waypoints, dan ben ik in mijn element.” Helaas liep deze echte Dakardag anders af dan Jurgen had verwacht.
Meteen overdwars..
Alles had Jurgen al meegemaakt in de derde etappe van Le Dakar 2017. Van een hele warme start aan het begin van de etappe naar Kou, sneeuw en hagel in de bergen op 4800 meter hoogte. De Heisterkamp KTM doet het super in alle omstandigheden en geeft eigenlijk geen klap verkeerd. Tot 30 kilometer voor het einde…
“Ik weet nog dat ik heb geremd en hij sloeg meteen dwars. Daarna werd ik wakker tussen de stenen. Wat er nou precies aan de hand was weet ik nog niet. Ik ben echt wel even buiten westen geweest.” Aan zijn stem aan de telefoon te horen heeft hij nog steeds pijn.
Schade valt op het eerste gezicht mee.
Op de vraag hoe het met zijn motor is, komt niet echt een duidelijk antwoord. Echt helemaal van top tot teen heeft Jurgen hem natuurlijk nog niet bekeken. “Mijn navigatietoren zit er nog aan. Daar was ik het meest bang voor. Er hangen wel wat onderdelen en tellers los en erlangs, maar op zich is dat nog wel te repareren. Ik moet gewoon zo even de energie zoeken om eraan te beginnen maar zolang ik dubbel of sterretjes zie valt dat niet mee. De rest van de motor heeft ook schade natuurlijk door zo’n klapper maar ik heb nog geen idee hoe erg het precies is. Handkap eraf, stuur krom.. dat soort dingetjes.”
Starten morgen?
Dat was een vraag waar vd Goorbergh eigenlijk geen antwoord op had vanavond. Het leek hem beter om even geen uitspraken te doen zonder eerst even aan te kijken hoe alles zich zou ontwikkelen. Als de sterretjes en duizeligheid blijven kun je je afvragen of het wel zo’n goed idee is om de hoogte op te zoeken. – wordt vervolgd –
Bron: pb jurgen vd goorbergh
Foto’s: pb jurgen vd goorbergh