Een hele goede dag! 8e vandaag en in algemeen klassement van de klasse naar 12.
We hadden gisteren de koeling van de belt ingrijpend veranderd. Zie de bijgaande foto’s. Het verdeel (T) stuk is origineel maar houdt veel lucht tegen. Dus hebben we slangen rechtstreeks van het dak naar de lucht – koeling – inlaat van de belts gemaakt. Dus konden we vandaag een stuk harder rijden op de snelle stukken zonder de belt te heet te maken.
Vandaag ook veel moeilijke stukken duinen. 2 keer moesten we even omdraaien en nog een keer proberen maar verder lukte alles in 1 keer. Aardig wat vrachtwagens reden zich vast in de duinen.
We kwamen tegelijk met de nr 4 en 7 uit het klassement aan de finish die ruim voor ons gestart waren. Lopez startte vandaag 1 plek achter ons met de fabrieks Can Am. Maar die loopt redelijk snel van ons weg op de rechte stukken. Dat geldt dus voor al die fabrieks auto’s. Varela. Farres. Currie. Jones. Lopez. En de OT3 van Overdrive loopt ook een stuk harder evenals de Can Am’s van Kariakin en Smotev.
Das ons nadeel; minder dan 4 maanden geleden maakten we voor de eerste keer kennis met zo’n side by side. Terwijl nagenoeg alle andere rijders al jaren met deze voertuigen rijden en de ervaring hebben die wij nu aan het opdoen zijn.
Bron: fb kees koolen
Foto’s: fb kees koolen