Na de afgelasting door de zandstormen gisteren, stond vandaag het tweede deel van de marathon-etappe gepland. Het zouden 120 zeer zware kilometers worden met veel zeer zware duinen. Door de regenval zouden deze nog moeilijker te bedwingen blijken.
Net voordat ze het duingebied achter zich lieten, schoof de Iveco Trakker heel langzaam weg. Het was achteraf niet eens zo’n heel groot obstakel, maar toch viel hun truck op de zijkant. Hoe mooi is het dan dat op zulke momenten collegialiteit en behulpzaamheid in plaats van rivaliteit en concurrentie de boventoon voeren. De mannen van het team van Martin van den Brink schoten de snelle-assistentie-equipe van Team De Rooy te hulp en binnen 20 minuten konden beide teams hun weg weer vervolgen.
Het tweede deel van de proef bleek een stuk sneller, maar de truck van Michiel liep helaas vast op een duintje; de regenval had ook hier voor een extra moeilijkheidsgraad gezorgd. Daardoor waren ze genoodzaakt om voor het eerst deze Dakar de schep te gebruiken. Maar door fanatiek te graven, konden ze na een kwartiertje weer door.
Het laatste stuk van deze rit was echt “high-speed”. Michiel Becx kon plankgas naar de finish racen, waar hij als 22e truck eindigde.
Bron: pb becx competition
Foto’s: pb becx competition