Aad heeft weer een vrijwel vlekkeloze etappe gereden. “We wisten dat het een lange dag zou worden en rekenden er op in het donker in het bivak te komen”, verteld Aad. “De etappe begon weer met stenen, heel veel stenen, en daardoor ging het in het begin niet zo snel. Ik rij best wel behouden om banden te sparen. In de cabine met Jos en Emiel houden we elkaar scherp om niet te hard te gaan. Ik denk dat iets rustiger rijden minder tijd kost dan banden wisselen. We hebben onderweg genoeg deelnemers banden zien wisselen. Na dit stuk werd de piste vlakker en sneller en vlogen de kilometers onder ons door en voor we het in de gaten hadden waren we bij de finish”
De tweede dag had Aad wat last van zijn schouder maar deze klachten zijn eigenlijk wel verdwenen. “ik voel me best wel fit nu!”
De truck wordt na binnenkomst in het bivak goed geïnspecteerd “Tot op heden hebben we geen serieuze problemen dus krijgen de monteurs aardig wat nachtrust.”
Brutus de assistentietruck krijgt veel belangstelling en waardering van de andere deelnemers en de organisatie. Jean Louis Schlesser vond het de mooiste assisitentietruck die hij ooit heeft gezien. Dat is natuurlijk allemaal mooi maar het is vooral fijn dat ons team zelf ook heel blij is met de truck. Het werkt prima!
Vandaag had de assisitentie ploeg wel een langere etappe dan rallytruck: 583KM (!) ze kwamen later dan de rallytruck in het bivak maar gelukkig is alles zo opgebouwd.
Morgen staat er weer een etappe van ruim 400km op de agenda. Daarna is het rustdag!
Bron: pb van velsen rallysport