Hij moest in de Spa Rally veel te snel de handdoek in de ring werpen, waarna Cédric De Cecco aankondigde dat hij alsnog aan de start zou staan van de Rallye de Wallonie, van 28 tot 30 april, uiteraard aan het stuur van de Peugeot 208 T16 R5. Goed nieuws komt vaak niet alleen en de Luikenaar is dan ook heel blij met een nieuw partnership in de aanloop naar de wedstrijd in Namen, een partnership voor die rally, maar ook voor de rest van het seizoen.
“Ik ben inderdaad trots dat ik de kleuren van de bandenfabrikant DMACK zal mogen verdedigen tijdens de komende wedstrijden”, aldus Cédric. “DMACK is een bekende speler in het WK en heeft mij gevraagd om hun ambassadeur in België te worden. Daarmee geven ze ook aan dat ze commercieel actief willen worden in ons land. Ik zal kunnen genieten van technische ondersteuning van DMACK tijdens de Rallye de Wallonie, de East Belgian Rally, de Rallye du Condroz-Huy… maar ook nog een andere proef waaraan we hard werken, samen met de partners.”
Cédric De Cecco draagt dus de kleuren van DMACK op de Peugeot 208 T16 R5, maar het is Renaud Jamoul, de bekende Belgische corijder die aan de basis van de overeenkomst ligt. “Zoals iedereen weer, rijdt Renaud met Quentin Gilbert in WRC 2, ook met de steun van DMACK”, gaat Cédric verder. “Hij heeft ons samen gebracht, met als resultaat een overeenkomst die een echte nieuwigheid inhoudt voor het Belgische rallykampioenschap. De komst van DMACK op de Belgische wegen zal zonder meer een gespreksonderwerp worden, en de ruchtbaarheid die daar aan gegeven zal worden, speelt ook in de kaart van mijn andere partners. Zonder hen zouden al die mooie projecten niet concreet kunnen worden. Ik dien ook duidelijk te stellen dat wij met de officiële steun van DMACK zullen rijden, maar dat alle andere deelnemers die van het bandenmerk wensen gebruik te maken, dat ook kunnen. Het merk liet de voorbije seizoenen al zien, zowel in de categorie WRC, WRC 2, als de Fiesta Trophy, dat ze bij de les zijn. Maar ook in diverse nationale competities komen ze sterk voor de dag, waaronder Engeland, waar Elfyn Evans vorig seizoen samen met hen de titel binnenhaalde. Hoewel de wegen daar nog smaller zijn dan bij ons, kunnen we toch zeggen dat het Engelse en Belgische weer best vergelijkbaar zijn, wat uiteraard maakt dat de rubbers ook hier heel wat potentieel zullen hebben.”
Er is dus de aanwezigheid van een ingenieur van DMACK tijdens de Rallye de Wallonie, waarbij komt dat De Cecco kan kiezen tussen ‘Soft’ en ‘Super Soft’ banden, beide gehomologeerd voor 2017, naast de regenbanden zoals vernoemd in het bekende Annex 5 van de FIA. Cédric De Cecco heeft vertrouwen in de Naamse manche van het BRC: “Met de komst van DMACK is het nu vooral zaak om die eerste rally in de voorste gelederen af te werken, laat ons zeggen dat we mikken op een plek in de top 5. Gezien de kwaliteit van de deelnemers is dat volgens mij een realistische doelstelling. We gaan de vingers kruisen, maar met zo’n steun, mag je toch ook best wat optimistisch zijn.”
In Jambes verdedigen Cédric De Cecco en zijn corijder Jérôme Humblet de kleuren van de Groep Schyns, Peugeot, Roof Isolation, René Claeys, AMV Engineering, Artec Piscines, NPR Technic, Nutri-Shop, Industrie-Maintenance, ECM, Defraine Manutention, TSN en Infi-Nath.
Bron: Cedric De Cecco
Foto’s: Cedric De Cecco